استفاده از یک فن‌آوری جدید برای کنترل قندخون

27 فوریه 2017- برخی از افراد مبتلا به دیابت از یک تکنولوژی جدید برای نظارت بر مقدار قندخون خون در طی 24 ساعت شبانه روز استفاده می‌کنند، این سیستم که  FreeStyle LibrePro نام دارد و اندازه‌ی آن نسبت به نمونه‌ی قبلی دستگاه های مانیتور قندخون ساخت همین شرکت به یک چهارم  کاش یافته، نیازی به سوزن  ندارد. حسگر این دستگاه در عرض مدتی کمتر از چند ثانیه به بازوی فرد بیمار متصل می‌شود. این دستگاه ضد آب است و برای مدت دو هفته می تواند بر روی بازو باقی مانده و مقدار قندخون فرد را گزارش کند.

 اگر چه حسگر این دستگاه نمی تواند جایگزین سه بار اندازه‌گیری قندخون توسط گلوکومتر خانگی شود اما این دستگاه اطلاعات بیشتری را از قند خون بیمار در اختیار او یا پزشکش قرار می‌دهد.

متخصص غدد دکتر Labryer می‌گوید: اگر بخواهیم اطلاعات قندخون بیمار را هر 15 دقیقه یکبار چک کنیم، استفاده از گلوکومتر خانگی قطعاً کار آسانی نیست، اما استفاده از این تکنولوژی جدید وضعیت سنجش قند خون بیماران را تغییر داده است و بیمار می‌تواند بر اساس مقدار قندخون خود میزان انسولین مورد نیازش را برای هر وعده‌ی غذایی تعیین کند. همچنین بیمار می‌تواند از تغییرات  قندخون خود با خوردن هر نوع  و هر مقدار از یک ماده ی غذایی مطلع شود.

 Murphyیکی از بیمارانی که از این دستگاه استفاده می‌کند، می‌گوید: من نمی‌دانستم تأثیر خوردن یک نان تست بر روی قند خونم چه قدر زیاد است اما این دستگاه نشان داد که خوردن یک برش نان تست چقدر می تواند مقدار قند خونم را افزایش دهد.

او استفاده از این دستگاه را به سایرین پیشنهاد کرده و می‌گوید: استفاده از این دستگاه حتی برای افرادیکه از ابتلا خود به دیابت بی‌اطلاعند، می تواند مفید باشد زیرا آنها را از مقدار قندخون خود در هر ساعت از شبانه روز آگاه می‌کند.

 برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد سیستم جدید سنجش مداوم قندخون FreeStyle LibrePro از سایت انستیتوی قلب اوکلاهما  بازدید فرمایید:

www.oklahomaheart.com/content/freestyle-libre-pro-system#.WLNC1PJRIWs

 منبع:

www.newson6.com/story/34609192/diabetics-use-new-technology-to-monitor-blood-sugar